Authentication Failure visas i displayen

Om enheten visar ”Authentication failure” i displayen, betyder det att enheten misslyckats med att utföra en viss intern kontroll.

Läs vidare nedan.

Om er enhet visar felet ”Authentication failure”, provar ni först att starta om enheten. Detta görs enklast genom att plugga ur enhetens strömadapter i minst 10 sekunder och sedan plugga in den igen. Startar enheten då upp normalt, utan att meddelandet visas har felet åtgärdats.

Om felet är kvar, eller om enheten först startar upp som vanligt och meddelandet sedan dyker upp efter en liten stund, kan ni prova följande instruktioner som vi fått av tillverkaren:

Först behöver ni ha en USB minne med FAT32 filsystem. Plugga in USB minnet i er dator och skapa sedan en tom mapp på USB minnet döpt DeleteLicense (namnet är skiftlägeskänsligt, och måste därför skrivas exakt som beskrivet).
Koppla sedan ur USB-minnet ur datorn.

Stäng av er stämplingsenhet, genom att koppla ur strömadaptern ur vägguttaget. Koppla sedan in USB-minnet i enhetens USB-port, som finns på enhetens vänstra sida. Plugga sedan in enhetens strömadapter i vägguttaget och vänta på att enheten startar upp.

Enheten kan ta något längre tid på sig att starta upp.

Om detta har löst felet, bör nu enhetens hemskärm med datum och tid visas, och meddelandet ”Authentication failure” skall vara borta.

Om detta inte fungerat och meddelandet ”Authentication failure” fortfarande visas, kommer er enhet behöva åtgärdas av tillverkaren.

Om ni köpt enheten direkt av oss, tar ni kontakt med vårt support på [email protected]. Ange vilket det företag som köpt enheten och vilket serienummer enheten har. Serienumret står under streckkoden på baksidan av er enhet.

Om ni köpt enheten via en annan återförsäljare, tar ni i första hand kontakt via den återförsäljare ni köpt enheten ifrån.