Om enheten av något skäl skulle gå sönder så att den inte tar emot stämplingar, t.ex enheten startar inte upp, startar upp men laddar inte eller startar upp men reagerar inte på användar-interaktion, är det viktigt att ni fortsätter att registrera er personals närvaro på annat vis tills problemet är löst. Ta därefter kontakt med vår support på [email protected] och beskriv ert ärende så utförligt som möjligt.
Alternativa metoder för att registrera närvaro i tidsystemet i händelse av att enheten går sönder, kan innefatta att er supervisor (den person som har behörighet och tillgång till datorn där programvaran ligger), registrerar er närvaro manuellt i programvaran. Då behöver personal rapportera sin ankomst och sin avsikt att lämna verksamhetslokalen till denna person, så registrering kan göras tills problemet med enheten är åtgärdat.
Ett annat mera praktiskt alternativ om ni har mycket personal, eller personal som kommer och går frekvent, är att använda Skatteverkets personalliggarbok, till dess att eventuellt problem med enheten är åtgärdat.
Om ni i händelse av problem med enheten kommer använda er av Skatteverkets personalliggarbok, kan det därför vara bra att ha tillgång till denna. Har ni ingen sedan innan råder vi er därför att beställa boken på Skatteverkets hemsida, så att ni har tillgång till denna vid nödfall.