Om ni följt ovanstående steg och enheten visas som ej ansluten i er programvara, behöver ni först och främst kontrollera att er terminal och er dator är anslutna till samma nätverk.
Har ni t.ex en laptop eller dator där trådlöst nätverk används, behöver ni kontrollera att er dator är ansluten till rätt trådlösa nätverk. Även om datorn är ansluten till internet, kan det betyda att ni är på fel nätverk. Har ni t.ex ett skyddat internt nätverk och ett gästnätverk, så måste datorn och terminalen ligga på samma (oftast ert interna nätverk).
Har ni datorn ansluten med kabel, kontrollerar ni att datorn är korrekt ansluten och att nätverkskabeln inte är skadad.
Är terminalen ansluten med nätverkskabel, kontrollerar ni så att nätverkskabeln inte är skadad och att den är ordentligt ansluten i båda ändarna.
När ni gjort detta, rekommenderar vi att ni följer guiden ”Vi har bytt router/internetleverantör och behöver ansluta enheten på nytt. Hur gör vi?”, då i stort sett samma steg gäller för att kontrollera att enheten är korrekt ansluten.
Skulle inte detta heller hjälpa kontaktar ni [email protected] och beskriver ert problem. Skriv gärna om ni följt denna guide, så behöver vi inte kolla samma saker en gång till.
Guiden hittar ni här: Vi har bytt router/internetleverantör och behöver ansluta enheten på nytt. Hur gör vi?